Lov om tidsregistrering – Download skabelon her
Ny lov om tidsregistrering: Husker du at få lavet ”Politik for arbejdstidsregistrering”? Ny lov om tidsregistrering Du skal som arbejdsgiver lave en udførlig politik om
Når du akut står med kompetence og ressourcemæssige udfordringer i din virksomhed, så er det vigtigt, at du finder en rigtig regnskabsprofil. Vi har derfor lavet nedenstående guide, som en hjælp til dig til at finde den rette interim konsulent
Bring ro, overblik og resultater med en interim konsulent.
Når du skal finde den rigtige interim konsulent til din virksomhed, er det vigtigt at tage højde for dine specifikke behov. Identificer først, hvilken type interim konsulent du har brug for, og derefter de specifikke kompetencer, som personen skal besidde. Det kan også være en god idé at tage højde for personens personlighed og samarbejdsevner, da dette kan have stor betydning for samarbejdet og succesen af projektet.
Med disse råd og vores guide til forskellige typer af interim konsulenter, er du godt rustet til at finde den rigtige interim konsulent til din virksomhed og løse eventuelle midlertidige udfordringer på en effektiv og professionel måde. Her på siden kan du få råd og en vejledende guide indenfor valg af en række interim stillinger.
Når du har fundet en potentiel kandidat, så sørg for at foretage en grundig screening og referencecheck, så du er sikker på, at personen har den nødvendige erfaring og kompetencer til at løse opgaven. Endelig er det også vigtigt at sikre, at der er klare mål og forventninger til samarbejdet, så alle parter er enige om, hvad der skal opnås.
Der findes interim ansættelser inden for alle tænkelige stillinger, på tværs af alle brancher. Her på siden vil vi gøre dig klogere på, hvad du skal være opmærksom på når du skal vælge en interim konsulent til økonomiafdelingen. Interim stillinger kan være gavnfulde for virksomheder, hvor der er opstået perioder som er kritiske og gør at der akut kan blive brug for hurtig og midlertidig hjælp.
Midlertidige eller interim ansættelser kan være kortsigtede løsninger til at udfylde de midlertidige huller, som kan opstå i en økonomiafdeling. En midlertidig ansættelse kan være nødvendig for at dække en fraværsperiode, f.eks. barselsorlov eller når en person går på ferie, eller det kan være i forbindelse med fratrædelser eller sygdom. Interim løsninger kan dermed gå ind og skabe ro i afdelingen samt bibeholde overblikket.
Fordelene er mange, når det kommer til en hurtig og midlertidig ansættelse igennem interim. En interim konsulent kan hurtigt og effektivt varetage opgaver og frigive interne ressourcer. Dertil sikrer det virksomheden en hurtig omstilling og stor fleksibilitet til at trække på højt kvalificerede kompetencer, erfaring og viden.
En Interim CFO er en midlertidig ansat finansiel chef, som hjælper virksomheden med at imødegå kortsigtede udfordringer. Det kan være alt fra en akut likviditetskrise til en omstrukturering af virksomheden. Så oplever I, at virksomheden står over for et stort nyt projekt, som kræver økonomisk overblik på C-level? Eller er jeres nuværende CFO eller finansielle chef sygemeldt eller fraværende af anden grund? Så vil en interim CFO kunne træde hurtigt til og afhjælpe problemstillingen. Typisk vil manglen på en CFO eller finansiel leder være kritisk og kunne mærkes relativt hurtigt på virksomhedens drift.
Hvis det er behov for en interim CFO, så kan I f.eks. forvente, at de kan assistere med forandringsledelse, generel sparring og ledelse, implementering af ny ERP, årsafslutning, konsolidering, transfer pricing, IFRS, project controlling og M&A-aktiviteter mv.
En god Interim CFO skal have en bred forretningsforståelse, gode lederevner og stærke analytiske evner.
En interim CFO opretholder driften i kritiske eller travle perioder.
En god interim økonomichef skal have stærke lederegenskaber.
En Interim Økonomichef har ansvaret for virksomhedens økonomifunktion på midlertidig basis. Det kan være, når virksomheden har behov for at udfylde et midlertidigt hul, eller når der er brug for ekstra hjælp i en særlig presset periode.
En interim Økonomichef kan være med til at perspektivere tingene, skabe struktur, få lavet en god plan og sikre god fremdrift på såvel planen som i afdelingen – ligesom vedkommende selvfølgelig bidrager til en stabil, kvalitetssikret og effektiv drift af økonomiafdelingen.
En interim Økonomichef kan også varetage de daglige opgaver, så nuværende økonomi-leder kan have fuld fokus på et større projekt i økonomiafdelingen eller i virksomheden, så man dermed sikrer, at man bevarer projektkompetencerne i virksomheden.
En god Interim Økonomichef skal have stærke lederegenskaber, gode kommunikationsevner og en solid økonomisk forståelse.
En Interim Regnskabschef hjælper virksomheden med at sikre, at regnskabsafdelingen fungerer optimalt på midlertidig basis. Det kan være, når virksomheden har brug for ekstra hjælp i forbindelse med en travl periode eller under en større omstrukturering.
En interim Regnskabschef kan hjælpe med alt fra ledelse og sparring til budgetter, regnskaber, og rapporteringer. Samtidig kan vedkommende hjælpe med optimering og digitalisering af processer, controlling og økonomistyring, intern kontroller, procedure beskrivelser, afstemninger, implementering af afstemningsprocedurer og årsafslutning mv.
En god Interim Regnskabschef skal have en stærk regnskabsmæssig baggrund, gode lederevner og være i stand til at træffe beslutninger i en travl og presset hverdag.
En interim regnskabschef hjælper med alt fra ledelse, økonomiske opgaver og sparring.
Hos Adminto tilbyder vi interim løsninger indenfor hele økonomisektoren. Du kan nemt og uforpligtende tage kontakt til os. Tryk på knappen nedenfor og indsend en forspørgsel. Det tager kun få sekunder og så kan vi komme med et tilbud indenfor 24 timer eller hjælpe dig med at afklare jeres præcise behov.
Oprethold driften i økonomisk usikre perioder eller under omstrukturering.
En Interim Controller hjælper virksomheden med at styre økonomien på midlertidig basis. Behovet for en controller opstår typisk i forbindelse med en omstrukturering eller i en periode med økonomisk usikkerhed, hvor en interim controller kan hjælpe med at bevare overblikket og udføre de nødvendige økonomiske analyser. Der findes 2 controller-profiler med hver deres ekspertiseområde:
En Interim Financial Controller hjælper typisk med regnskabsopgørelser, afstemning af balancekonti, forskellige regnskabsanalyser, controlling og perioderapporteringer ligesom vedkommende typisk deltager i digitaliseringsprojekter på tværs af afdelingerne i virksomheden.
En Interim Business Controller hjælper typisk med at udarbejde driftsøkonomiske opgørelser, optimerer økonomistyringen og følger op på KPI’er samt laver finansielle analyser for at vurdere virksomheden økonomiske ydeevne og identificere muligheder for forbedringer og optimeringer.
En god Interim Controller skal have en stærk analytisk tilgang, gode kommunikationsevner og en solid økonomisk forståelse.
En Interim lønbogholder er en hjælp til virksomheder, der oplever travlhed, mangel på ressourcer eller ineffektive processer indenfor lønadministration. En interim lønbogholder hjælper virksomheden med at håndtere lønadministrationen på midlertidig basis eller/og optimerer lønprocesserne. Det kan være i forbindelse med en travl periode eller når den faste lønbogholder er fraværende.
En Interim lønbogholder kan løse alle tænkelige lønopgaver såsom assistance til udarbejdelse og bogføring af løn, e-indkomst indberetninger, lønafstemning, feriepengeopgørelser, sygedagpengerefusioner, HR og lønadministration samt implementering af nyt lønsystem.
En god Interim lønbogholder skal have en solid viden om lønadministration, være præcis og have gode kommunikationsevner.
Usikker på, hvordan I skal få lavet næste lønudbetaling?
Interim bogholder kan træde til og sikre årsafslutningen.
Nysgerrig på mere? Du kan læse meget mere omkring interim og nyheder på det økonomiske område.
Ny lov om tidsregistrering: Husker du at få lavet ”Politik for arbejdstidsregistrering”? Ny lov om tidsregistrering Du skal som arbejdsgiver lave en udførlig politik om
Ny lov om timeregistrering Her er hvad skal du være opmærksom på! Den 23. januar 2024 har Danmark vedtaget en lov om timeregistrering. Loven, der
Den nye bogføringslovs opdaterede deadlines samt godkendte standardbogføringssystemer Ikrafttrædelsestidspunktet i den nye bogføringslov for kravet om digital bogføring er fastlagt for virksomheder, der har pligt
Vi er klar, når du har brug for at få tilført ressourcer og kompetencer til at få løst dine drifts-, udviklings- eller ledelsesopgaver i din økonomiafdeling.
Adminto er stiftet med det formål at kunne yde assistance på alle niveauer til en virksomheds økonomiafdeling, når der er behov for at få tilført ressourcer og kompetencer
© 2024 Adminto – Designet af Aveo web&marketing
Få et tilbud på en god løsning inden for 24 timer. Vi er klar, når du har brug for at få tilført ressourcer og kompetencer til at få løst dine drifts-, udviklings- eller ledelsesopgaver i din økonomiafdeling.